تبلیغات
ارزشیابی توصیفی - اجرای ارزشیابی توصیفی در 30درصد پایه سوم

ارزشیابی توصیفی

آرامش خاطر مسافر كوچك سفر یادگیری

 

اجرای ارزشیابی توصیفی در 30درصد پایه سوم

 

نوع مطلب :اجرای ارزشیابی توصیفی در 30درصد پایه سوم ،

نوشته شده توسط:علی اكبر ادهم ماراللو آموزگار ششم، مدرس ارزشیابی توصیفی استان اردبیل شهرستان پارس آباد

مدیرکل دفتر آموزش و خلاقیت پیش دبستانی و ابتدایی با بیان اینکه طرح ارزشیابی توصیفی در تمام پایه های اول ابتدایی و 30 درصد از پایه دوم در حال اجرا است، گفت: در سال آینده تمام کلاسهای دوم ابتدایی و 30 درصد از کلاسهای پایه سوم ابتدایی نیز به روش ارزشیابی توصیفی اداره می شوند.
علیرضا رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تراکم بالای دانش آموزان در کلاسهای درس، کار معلمان را در ارزشیابی توصیفی با مشکل مواجه می کند، گفت: مطلوب و استاندارد تراکم کلاسها در مقطع ابتدایی 30 نفر است در حالیکه در سال گذشته 40 نفر در یک کلاس داشتیم و امسال 36 نفر و ما پیشنهاد می کنیم که تعداد از این کمتر شود.

مدیرکل دفتر آموزش و خلاقیت پیش دبستانی و ابتدایی درباره نتایج اولیه طرح ارزشیابی توصیفی و میزان رضایت معلمان از آن گفت: چنین طرحهایی زود بازده نیست که بتوان به سرعت درباره آن قضاوت کرد اما دوره آزمایشی طرح و بازخوردهای آن طی این دو سال نشان داد که از جذابیت خوبی برخوردار است و والدین و دانش آموزان از اجرای آن رضایت دارند.

طرح ارزشیابی توصیفی که در آن به جای نمره به دانش آموزان عباراتی همچون "خوب، خیلی خوب، در حد تلاش و..." داده می شود، از سال گذشته آغاز شده و هم اکنون در تمام پایه اول ابتدایی و 30 درصد از پایه دوم در حال اجرا است.

 مطلوب و استاندارد تراکم کلاسها در مقطع ابتدایی 30 نفر است در حالیکه سال گذشته در یک کلاس 40 نفر و امسال 36 نفر درس می خواندند
 
علیرضا رحیمی مدیرکل دفتر آموزش و خلاقیت پیش دبستانی و ابتدایی ادامه داد: اما در روند اجرای طرح تاکنون معلمان انتظارات و نگرانی هایی را مطرح کردند که باید آنها نیز برطرف شود که یکی از آنها تراکم جمعیت در کلاسهای درس به خصوص در شهرها و مراکز استانها است که از آمار بالای دانش آموزی برخورداراند.

رحیمی افزود: در ارزشیابی توصیفی باید تدریس براساس دانش آموز محوری و تعامل با تک تک دانش آموزان باشد پس هرچه تعداد افراد یک کلاس کمتر باشد، نتیجه بهتری می دهد و این یکی از خواسته های معلمان است که باید محقق شود.

سال تحصیلی 88-87  که اولین سال اجرای طرح ارزشیابی توصیفی در پایه اول ابتدایی بود، بیشتر کلاسهای درس در این پایه در مناطق بزرگ شهری حدود 40 نفر بود و معلمان را در اجرا دچار مشکل می کرد.

مدیرکل دفتر آموزش و خلاقیت پیش دبستانی و ابتدایی نهادینه شدن نظام آموزشی نمره ای طی 100 سال گذشته را یکی دیگر از مشکلات در روند اجرای طرح خواند و افزود: بسیاری از معلمان با این روند انس گرفته اند که تغییر نگرش آنها کار ساده ای نیست و نمی توان در عرض یکی دو سال آن را از بین برد اما معتقدیم هر چه از اجرای طرح ارزشیابی توصیفی بگذرد ضعفها و چالشهای آن مرتفع می شود.

منبع:

http://www.bazyab.ir/index.php?option=com_content&task=view&id=57814&Itemid=45
 





برداشت های اشتباه از ارزشیابی توصیفی چهارشنبه 4 مرداد 1396
اخبار جدید از روند اجرای ارزشیابی توصیفی شنبه 20 خرداد 1396
تحلیل ادراک و تجربه زیسته معلمان ابتدایی از دلایل ناکارآمدی برنامه ارزشیابی توصیفی ـ کیفی: مطالعه به روش پدیدارشناسی سه شنبه 15 فروردین 1396
تجربه‌های معلمان مدارس ابتدایی از اجرای طرح ارزشیابی توصیفی سه شنبه 8 فروردین 1396
تاریخچه و اهداف ارزشیابی کیفی و توصیفی دانش‌آموزان دوشنبه 9 اسفند 1395
امتحان نهایی مقطع ابتدایی در بعضی از كشورهای جهان شنبه 25 دی 1395
فقط شعار تحویل ندهید! شنبه 22 آبان 1395
وسایل آزمایشگاهی با توضیح پنجشنبه 20 خرداد 1395
درخشش18 نفر از دانش آموزانم در آزمون های استعدادهای درخشان و نمونه دولتی در سال تحصیلی 93 – 92 کلاس ششم 3 دبستان دولتی امید انقلاب2 تعداد کل دانش آموزان 34 نفر جمعه 21 آذر 1393
ارزشیابی توصیفی با سایر اجزای نظام آموزشی هم خوانی ندارد! چهارشنبه 2 مهر 1393
تحقیقات معتبر پیرامون ارزشیابی توصیفی شنبه 29 شهریور 1393
آنچه که در باره ارزشیابی توصیفی می خواهید بدانید جمعه 20 تیر 1393
بررسی و آسیب شناسی الگوی ارزشیابی كیفی توصیفی پنجشنبه 8 خرداد 1393
به عنوان یك معلم یادم باشد سه شنبه 12 فروردین 1393
مصاحبه با دکتر حسنی پیرامون ارزشیابی توصیفی یکشنبه 10 آذر 1392
لیست آخرین پستها