تبلیغات
ارزشیابی توصیفی - ارزشیابی توصیفی در همه مقاطع ساماندهی می‌شود.

ارزشیابی توصیفی

آرامش خاطر مسافر كوچك سفر یادگیری

 

ارزشیابی توصیفی در همه مقاطع ساماندهی می‌شود.

 

نوع مطلب :ارزشیابی توصیفی در همه مقاطع ساماندهی می‌شود. ،

نوشته شده توسط:علی اكبر ادهم ماراللو آموزگار ششم، مدرس ارزشیابی توصیفی استان اردبیل شهرستان پارس آباد

ارزشیابی توصیفی در همه مقاطع ساماندهی می‌شود.

        رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تدوین «درس ملی»، گفت: متناسب با برنامه‌های درسی، روش ارزشیابی دانش‌آموزان متنوع، نمره‌دهی از روش «یک تا بیستی» خارج و ارزشیابی توصیفی در همه مقاطع ساماندهی می‌شود.

         حجت‌الاسلام و المسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان، با بیان اینکه چند رسانه‌ای شدن آموزش جزو مهمترین بخش‌های نظام آموزشی جدید است، گفت: یکی از محیط‌های جدید آموزش، محیط مجازی است، بر این اساس بسته‌های جدید یادگیری، در کنار کتاب درسی، راهنمای معلم، کتاب کار، مجلات و فیلم آموزشی در قالب‌ها و روشهای جدید ارایه می‌شوند، ضمن آنکه امیدواریم در آینده مجلات رشد به عنوان یکی از منابع آموزشی دانش‌آموزان مدنظر قرار گیرند.

وی افزود: کیف یا محتوای الکترونیکی نیز بخشی از بسته آموزشی تعریف شده در تغییرات برنامه درسی ملی است. همچنین متناسب با برنامه‌های درسی روش ارزشیابی دانش آموزان متنوع شده و نمره دادن به دانش‌آموزان از شیوه «یک تا 20» خارج و ارزشیابی توصیفی در همه مقاطع ساماندهی می‌شود که بخشی از نمره‌دهی در این قالب قرار می‌گیرد.

         به گفته رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی آموزش و پرورش، براساس تعاریف و حوزه‌های جدید یادگیری، آموزش باید از محیط صرف مدرسه خارج شده و در محیط درون و برون مدرسه شکل بگیرد لذا بر اساس برنامه جدید، بخشی از درس به کوچه، بازار، درون خانواده منتقل می‌شود و جزو ساعت آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان خواهد بود.

         وی ادامه داد: پس ازاجرایی شدن برنامه سند ملی و درس ملی آموزش و پرورش، اردوهای دانش آموزی همچون بازدید از موزه‌ها و گردش‌های علمی، به محیط‌های آموزشی تبدیل و یادگیری در محیط‌های واقعی انجام می‌شود.

        محمدیان با بیان اینکه رویکرد برنامه درس ملی یک رویکرد نو و جدیدی در برنامه‌ریزی درسی است و هدف آن شکوفایی فطرت توحیدی است، تصریح کرد: نظام برنامه‌ریزی درسی در کشور ما همانند فلسفه آموزش و پرورش امری وارداتی است و تاکنون عمده برنامه‌ریزان با اسناد و یافته‌های علمی و پژوهش ترجمه شده کار کرده‌اند.

         محمدیان با بیان اینکه دیدگاه‌های دینی و اسلامی زیربنای اندیشه‌های جدید آموزش و پرورش از جمله سند ملی و درس ملی برای برنامه‌ریزی درسی است، افزود: با نظر صاحب‌نظران و شناسایی نیاز مخاطبان و تشخیص تمایلات آنها، حوزه‌های یادگیری جدیدی در این دو سند تعریف شده است.

          معاون آموزش و پرورش در خاتمه خاطرنشان کرد: تمامی برنامه‌های درسی از مقطع ابتدایی تا پایان دبیرستان در حوزه‌های یادگیری تفکر، حکمت، معارف اسلامی مبتنی براندیشه ایمانی، زبان فارسی، آشنایی با زبان‌های خارجی، آداب و مهارت زندگی، مطالعات اجتماعی، ریاضیات، علوم تجربی و بهداشت، تندرستی و تربیت بدنی تدوین و تعریف شده است و اساس نظام جدید برنامه‌ریزی و رویکرد آموزشی خواهد بود.

منبع: http://www.khabaronline.ir/news-155551.aspx





برداشت های اشتباه از ارزشیابی توصیفی چهارشنبه 4 مرداد 1396
اخبار جدید از روند اجرای ارزشیابی توصیفی شنبه 20 خرداد 1396
تحلیل ادراک و تجربه زیسته معلمان ابتدایی از دلایل ناکارآمدی برنامه ارزشیابی توصیفی ـ کیفی: مطالعه به روش پدیدارشناسی سه شنبه 15 فروردین 1396
تجربه‌های معلمان مدارس ابتدایی از اجرای طرح ارزشیابی توصیفی سه شنبه 8 فروردین 1396
تاریخچه و اهداف ارزشیابی کیفی و توصیفی دانش‌آموزان دوشنبه 9 اسفند 1395
امتحان نهایی مقطع ابتدایی در بعضی از كشورهای جهان شنبه 25 دی 1395
فقط شعار تحویل ندهید! شنبه 22 آبان 1395
وسایل آزمایشگاهی با توضیح پنجشنبه 20 خرداد 1395
درخشش18 نفر از دانش آموزانم در آزمون های استعدادهای درخشان و نمونه دولتی در سال تحصیلی 93 – 92 کلاس ششم 3 دبستان دولتی امید انقلاب2 تعداد کل دانش آموزان 34 نفر جمعه 21 آذر 1393
ارزشیابی توصیفی با سایر اجزای نظام آموزشی هم خوانی ندارد! چهارشنبه 2 مهر 1393
تحقیقات معتبر پیرامون ارزشیابی توصیفی شنبه 29 شهریور 1393
آنچه که در باره ارزشیابی توصیفی می خواهید بدانید جمعه 20 تیر 1393
بررسی و آسیب شناسی الگوی ارزشیابی كیفی توصیفی پنجشنبه 8 خرداد 1393
به عنوان یك معلم یادم باشد سه شنبه 12 فروردین 1393
مصاحبه با دکتر حسنی پیرامون ارزشیابی توصیفی یکشنبه 10 آذر 1392
لیست آخرین پستها